3 rzeczy budujące relacje w komunikacji mailowej

 

Komunikacja mailowa to jeden z głównych kanałów kontaktu z odbiorcą. Jak pisać maile, żeby zachęcały do interakcji? Co zawrzeć w wiadomości, żeby generowała sprzedaż i jednocześnie budowała relacje? Tego wszystkiego dowiesz się w dzisiejszym odcinku.

 

Słuchaj aktywnie i rób notatki, by wziąć dla siebie jak najwięcej.

 

1. Personalizacja

Używanie imienia osoby, do której piszesz maila: w nagłówki lub na początku wiadomości. Chodzi też o to, by w mailu przedstawiać swój styl komunikacji, którego używasz w mediach społecznościowych i w innych formach kontaktu. Przekonuje to odbiorcę o tym, że to Ty napisałeś maila, a nie został on skopiowany od kogoś innego.

Jeśli zbierasz maile, poproś o podanie imienia. Będziesz mógł używać go w mailach czy w nagłówkach. Pomoże to zbliżyć Twoją relację z daną osobą.

2. Wezwanie do działania

Jeśli Twoim celem jest sprzedaż produktu lub zapis na wydarzenie, daj jedno wezwanie do działania na maila. W ten sposób nie rozproszysz uwagi osoby czytającej.
Co zrobić by było ono bardziej widoczne? Podkreśl je innym kolorem. Możesz zmienić też czcionkę, jej grubość, rozmiar. Tak, żeby zachęcał on do kliknięcia i komunikował, że coś tam jeszcze się znajduje.

3. Wyglądaj jak osoba, nie jak robot

Podejdź do komunikacji osobiście. Zamień “Dzień dobry Państwu” na “Cześć Magda”.

Niech Twój mail składa się z samego tekstu, tak jakbyś pisał ze znajomym. Nie dodawaj tam za każdym razem grafik, wielkich guzików, gifów. Prosty mail będzie bardziej osobisty, a Twój odbiorca będzie mógł bardziej się z Tobą utożsamić. 

Próbowaliśmy wysyłać maile z dużymi grafikami, kolorowym tłem, ale mimo wszystko wróciliśmy do prostego tekstu + emotikony. 

Zakończ email “PS.” np. Masz jakieś pytanie? Daj mi znać.
Możliwe, że napisze do Ciebie osoba ze swoim problemem, a Ty będziesz mógł stworzyć produkt, który będzie rozwiązaniem. Sam na to byś nie wpadł, a tutaj masz gotowy pomysł. 

Dodatkowo, skrzynki odbiorcze lepiej traktują Twój adres e-mail, gdy na wysyłane przez niego maile faktycznie jest odpowiedź. A to może to znacząco poprawić dostarczalność Twoich wiadomości e-mail. 

Takie metody stosujemy u siebie i zachęcamy Ciebie do przetestowania tych rozwiązań.
Trzymamy kciuki za Twoją wysyłkę ✊😉

 

 

PS. Chcesz poznać 3 strategie dotarcia do nowych klientów w internecie?

Znajdziesz je w naszym e-booku “3 niezawodne strategie na rozwój biznesu online” 📘
Odbierz go bezpłatnie tutaj: 💥→ clientpage.pl/prezent

ClientPage 👩🏼🧔🏻
💻 clientpage.pl
👍 Facebook
❤️ Instagram
🎬 YouTube

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odcinki do posłuchania

Facebook

Odcinki, które Ci się przydadzą

Rozwiń swój biznes z tymi 3 strategiami!

BEZPŁATNE

Wypełnij pola poniżej i odbierz bezpłatny
e-book ze sprawdzonymi wskazówkami od ekspertów!

Współpracuj z ekspertami od lejków marketingowych

Czy nie byłoby super zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie? Jeśli tak to wypełnij pola poniżej i przejdź dalej