4 rzeczy, o których musisz pamiętać organizując szkolenie, webinar czy spotkanie online, tak by odniosły sukces

 

Szkolenia online i webinary są coraz bardziej popularną metodą pozyskiwania wiedzy. Dobrze poprowadzone sprawią, że zyskasz słuchaczy na dłużej, a Twój profil będzie polecany. W dzisiejszym odcinku dowiesz się, jak przygotować się do ich przeprowadzenia od strony organizacyjnej.

 

Słuchaj aktywnie i rób notatki, by wziąć dla siebie jak najwięcej.

 

1. Data wydarzenia

Kluczowa rzecz, która często zostaje pomijana lub zepchnięta na drugi plan. Jest to niezbędna informacja by osoby, które odwiedzają stronę zapamiętały, kiedy szkolenie się odbywa i mogły zapisać tę datę w kalendarzu. Możesz też ustawić timer do daty, który będzie odliczał, ile pozostało dni do rozpoczęcia wydarzenia.
Umieść tę datę w każdym miejscu, w którym działasz: na Facebooku, LinkedIn.

Dodaj wezwanie do działania np. “Dodaj tę datę do kalendarza”.
Na stronie z podziękowaniem za zapis możesz dodać guzik, który spowoduje, że osoba będzie mogła dodać wydarzenie do swojego kalendarza.

Przykładamy dużą uwagę do tego, by zawsze na stronie z podziękowaniem i w mailingu był ten guzik. Postaraj się też by Twoja osoba dodała wydarzenie do kalendarza.

Program, który umożliwia szybkie dodanie informacji o wydarzeniu do różnych kalendarzy i którego używamy to Eventable.

2. Sekwencja maili przypominających o wydarzeniu

Zacznij od wysyłki maili, które dadzą dużo wartości i sprawią, że osoba będzie chciała zostać do końca i wziąć udział w wydarzeniu. Dotykaj tematyki, którą będziesz poruszać i dodaj wezwanie do działania. Pamiętaj, by dodać link.

Świetnie sprawdzają się u nas przypominajki tego samego dnia. My używamy 3:

  1. 24 godziny przed szkoleniem,
  2. 1 godzinę przed,
  3. 1 minutę przed lub równo o czasie szkolenia. Dajemy w nim nagłówek: „Alarm! Wydarzenie już się zaczęło.” Ten mail ma największą klikalność.

Pamiętaj, by w każdym mailu do już zapisanych osób, podać link do pokoju spotkań, w którym odbędzie się szkolenie. Jeśli masz jakiś bonus dla osób będących na żywo, to możesz podać też taką informację.

Komunikuj i przypominaj, żeby nikt nie przegapił i nie zapomniał o Twoim wydarzeniu.

3. Narzędzia do webinaru

Możesz go prowadzić w różnych pokojach do spotkań wirtualnych. Przykładowe pokoje znajdziesz poniżej w linkach. Tych opcji jest dużo i możesz wybrać, co będzie Tobie odpowiadało.

Zanim przeprowadzisz pierwszy webinar, zrób kilka dni wcześniej test. Sprawdź, czy Cię dobrze widać i słychać, czy Twoja prezentacja się otwiera. Poproś kogoś o pomoc – niech wcieli się w rolę uczestnika wydarzenia i sprawdzi, czy wszystko działa. Możesz zrobić takie sprawdzenie też w dniu szkolenia.

Zapoznaj się z wszystkimi funkcjami na 100%, by nie zaburzyć dynamiki webinaru. Możesz przygotować sobie checklistę do wykonania przed rozpoczęciem.

4. Osoba do pomocy przy przeprowadzeniu szkolenia

Taka złota rączka na czas webinaru będzie Ci bardzo przydatna. Dzięki niej Ty będziesz mógł skupić się na dawaniu wartości i uniknąć wielu rozproszeń. W czym taka osoba może Ci pomóc?

Moderowanie komentarzy – podczas komunikacji na czacie z uczestnikami.
Wysyłanie linków – jeśli chcesz odesłać słuchaczy do czegoś wartościowego lub do sprzedaży.

Twój moderator musi wiedzieć, jak się poruszać na czacie, kiedy zareagować oraz jak usunąć z niego treść lub dane osoby.

My korzystamy też z pomocy osoby, która odpowiada za komunikację poza samym czatem – wysyła linki w komentarzach na Facebooku, w wiadomościach, mailach. Pomaga ostatnim osobom, które z jakichś powodów zgubiły linki czy zapomniały na czas wejść do sali.

Warto mieć przygotowane wiadomości i linki dla moderatora, które będzie on po prostu rozsyłał.
Np. Jesteśmy już na żywo – tutaj jest link.

Ustal z moderatorem, jak będzie wyglądała sprawa z pytaniami: czy je skopiuje z czatu i Ci przekaże na koniec, czy przekieruje uczestników, by zadawali pytania na koniec.

Zawsze polecamy Ci mieć chociaż jedną osobę, która będzie wspierała Cię podczas Twojego wystąpienia na żywo.

Wprowadzenie tych 4 rzeczy znacznie ułatwiło nam przeprowadzanie webinarów. Sprawdź może weźmiesz z nich coś dla siebie.

Polecane programy do wydarzeń na żywo:
Live Webinar – https://www.livewebinar.com/
WebinarJam – https://home.webinarjam.com/

Polecamy też:
Eventable – https://www.eventable.com/

 

PS. Chcesz poznać 3 strategie dotarcia do nowych klientów w internecie?

Znajdziesz je w naszym e-booku “3 niezawodne strategie na rozwój biznesu online” 📘
Odbierz go bezpłatnie tutaj: 💥→ clientpage.pl/prezent

ClientPage 👩🏼🧔🏻
💻 clientpage.pl
👍 Facebook
❤️ Instagram
🎬 YouTube

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odcinki do posłuchania

Facebook

Odcinki, które Ci się przydadzą

Rozwiń swój biznes z tymi 3 strategiami!

BEZPŁATNE

Wypełnij pola poniżej i odbierz bezpłatny
e-book ze sprawdzonymi wskazówkami od ekspertów!

Współpracuj z ekspertami od lejków marketingowych

Czy nie byłoby super zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie? Jeśli tak to wypełnij pola poniżej i przejdź dalej